KJØPSBETINGELSER FOR NETTHANDEL, RIIS INTERIØR AS, Organisasjonsnummer 930 959 596
Kjøpsbetingelsene for salg av produserte- og bestillingsvarer fra Riis Interiør AS finner du her
Vi er opptatt av at du skal ha en trygg og sikker netthandel. Kjøpsbetingelsene gjelder for salg av alle varer fra www.riisinterior.no/nettbutikk. Riis Interiør Nettbutikk leverer kun til myndige personer med bostedsadresse i Norge.
Har du spørsmål angående din bestilling eller varer i nettbutikken kontakt oss, vi ønsker å hjelpe deg:
Tel. 22136680 mandag til fredag mellom 09-16 eller send en e-post til riis@riisinterior.no.
1) Kjøp
Fast fraktpris på 139 kr med Posten. Pakken vil sendes til nærmeste postkontor. Hent selv hos Riis Interiør er kostnadsfritt. Se mer informasjon under punkt 6) Levering.
Når du har gjennomført din bestilling i Riis Interiør Nettbutikk, vil du motta en ordrebekreftelse på epost. Ordren vil bli pakket og sendt i løpet av 1-5 dager, så fremt varen er på lager. Varer sendes med Posten mandag til fredag. Vi sender varer til hele landet.
2) Priser og avgifter
Våre priser er oppgitt i norske kroner (NOK), inkludert gjeldende moms. Det tilkommer ingen ekstra ekspedisjonsavgift eller andre avgifter enn hva som er oppgitt ved handelen.
Vi forbeholder oss retten til å endre prisene i nettbutikken, og reservere oss mot feilaktig prissetting.
3) Lagerstatus
Riis Interiør Nettbutikk tilstreber seg å gi en så korrekt informasjon som mulig om våre produkter, leveringstider og lagerstatus. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår markedsføring. Vi tar også forbehold om at lagerstatus kan avvike fra hva som er oppgitt på våre nettsider.
4) Kundens plikter
Den som er registrert som kunde (18 års aldersgrense) hos Riis Interiør Nettbutikk, er ansvarlig for bestilte varer i henhold til våre kjøpsbetingelser. Det er kundens oppgave å sørge for at riktig leveringsadresse, e-post og mobilnummer blir opplyst.
5) Farger og bilder
Vi prøver vårt beste å ha bilder i vår nettbutikk som reflektere varens virkelige farger. Hvordan fargen vises for deg, kommer an på datamaskinen og skjerminnstillinger. Vi kan dermed ikke garantere at alle bildene gjengir varens virkelige utseende.
6) Levering
Riis Interiør benytter Posten Norge, og tilbyr 3 ulike leveringsalternativer.
- Hent varen i vår butikk
- Forsendelse med Posten, herunder spesialfrakt
- Bedriftspakke – levering på døren mellom kl 08.00-16.00 (krever signatur)
Fast fraktpris på 139 kr, med unntak av spesialfrakt, som er 10% av kjøpesummen. Dette alternativet slår inn om varen har ukurant størrelse, og ikke passer inn under Posten sine standardstørrelser; https://sending.posten.no/bestill/pakke
Leveringstiden på lagervarer har normalt 5-10 virkedager, etter at vi har mottatt din bestilling.
Bestillingsvarer/varer som ikke er på lager, har fra 2-10 uker leveringstid, avhengig av hvilke produkter som ligger i din ordre. Dersom ordren din inneholder et, eller flere produkter i rest, vil hele ordren bli sendt samlet når samtlige produkter er på lager. Mot ekstra fraktkostnad, kan vi sende varene i flere forsendelser. Kontakt oss direkte dersom dette er ønskelig. Vi kan imidlertid ikke gi 100% garanti på leveringstid, og du er alltid velkommen til å kontakte oss for spesifikk informasjon om din ordre. Om det skulle oppstå store avvik, vil du varsles på epost og/eller sms.
Ved forsinket levering med mangefull oppfølging har kunden rett på heving av kjøp / refusjon. Tilbakebetaling vil skje innen 14 dager.
Om varen har blitt skadet i transport/forsendelse, må dette meldes fra skriftlig innen 12 timer, og med bilde av skaden.
6. 1) Hente i butikk/hos Riis Interiør
Velger du å hente orderen din hos Riis Interiør i Heggelibakken 2 i Oslo, betaler du ikke frakt. Du kan hente varene i vår butikk alle hverdager mellom kl 10.00 – 17.00.
6. 2) Forsendelse med Posten
Pakker blir sendt med Posten Norge, og blir levert til ditt nærmeste Postkontor. Du får beskjed via sms, e-post eller brev når pakken ankommer utleveringsstedet og er klar for henting.
6.3) Dør til dør-levering (Bedriftspakke)
På forespørsel. Bestillingen blir levert med Bring, direkte til mottaker mellom kl 08:00-16:00.
6.4) Ikke avhentet vare
For pakker som ikke hentes, forbeholder Riis Interiør Nettbutikk seg retten til å debitere kunden 199,- i ekspedisjonsavgift, samt returfrakt og håndteringskostnader.
Dersom vi må sende pakken igjen p.g.a ukorrekt adresse, må kjøper betale denne kostnaden.
Riis Interiør har salgspant iht Pantelovens § 3-14 til § 3-22 inntil kjøpesummen fullt ut er betalt. Selgers erstatningsansvar begrenser seg for et hvert tilfelle til solgte varers kostende.
7) Miljø
Riis Interiør er en miljøbevisst bedrift, og vi gjenbruker, så langt det lar seg gjøre. Dette betyr at emballasjen vi benytter ved innpakking av varer, kan opprinnelig komme fra en annen leverandør.
8) Retur eller skade
Angrerettsloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og tjenester kjøpt over internett. Kunder av Riis Interiør Nettbutikk har rett til å returnere eller bytte varen hvis de angrer kjøpet. Du har 14 dagers frist til å melde fra om du ønsker å benytte deg av angreretten, deretter ytterligere 14 dagers frist til å sende varen i retur til oss etter at du har meldt fra. Angretten forutsetter at A: Varen er ikke blitt brukt. B: Varen er i den tilstanden kunden fikk den i, og at alle deler av produktet er inkludert i pakken. C: Varen skal returenes i sin originale embalasje.
Ønsker du å benytte deg av angrefristen, gir du oss beskjed snarest via en av de undernevnte metodene:
Mail til riis@riisinterior.no
Telefon 22 13 66 80, tastevalg 3
Ved personlig oppmøte i vår butikk i Heggelibakken 2 på Smestad i Oslo
Angreskjema sendes forøvrig til deg på mail, sammen med ordrebekreftelsen din.
Ved bruk av angreretten på brukte varer, må verdiforringelsen i hvert enkelt produkt/tilfelle vurderes spesifikt. Kunden må imidlertid forberede seg på å dekke opp mot 50% av kjøpesummen.
Kunden påkoster selv frakt ved bruk av angrerett.
Du kan sende varen til Riis Interiør AS, attn: Nettbutikk, Heggelibakken 2, 0375 Oslo. Varen skal ledsages av kontonummeret ditt, slik at vi eventuelt kan overføre tilgodehavende. Det er i tillegg mulig å returnere varer personlig i vår butikk i Heggelibakken 2. Du har ansvaret for at returvarer når frem til oss i uskadet/komplett stand. Sørg derfor for at varene er forsvarlig pakket.
Hvis det er feil på varen eller det er feil i leveransen betaler Riis Interiør returporto gjennom en returseddel. Normal reklamasjonfrist: 8 dager etter mottatt varer. Reklamasjon må sendes innen rimelig tid etter at feilen ble oppdaget (den relativ reklamasjonsfristen) og uansett senest innen to år etter overtagelse.
Tilbakebetaling skjer innen 14 dager.
Ved en eventull tvist, følger vi Forrukerklageutvalgets avgjørelse.
Om produktet er skadet ved levering må dette meldes omgående til Riis Interiør på riis@riisinterior.no, eller på telefon 22 13 66 80. For at vi skal kunne reklamere skaden overfor vår transportør må vi melde fra om skaden før det har gått 4 arbeidstimer fra pakken ble hentet ut fra utleveringsstedet.
Dette gjelder både synlige og skjulte transportskader. Det er derfor viktig at du pakker opp og kontrollerer at produktet er feilfritt så snart som mulig etter mottagelse.
Riis Interiør Nettbutikk følger forøvrig forbrukerkjøpslovens regler.
9) Reklamasjon
Om du oppdager en feil eller mangel ved varen, har du 2 måneder på deg til å informere oss om reklamasjonen. Absolutte frist for å reklamere er 2 år etter at du overtok produktet. Ved uenighet og en eventuell tvist, må saken meldes av kjøper til Forbrukerrådet. Du finner informasjon om saksgang, kontaktinformasjon og annen nødvendig informasjon på www.forbrukerradet.no
10) Betaling
Riis Interiør tilbyr følgende betalingsmetoder:
- Betal med Visa eller Mastercard
- Klarna
11) Betaling og sikkerhet
Vi benytter oss av 3D Secure som er en sikkerhetsstandard laget av VISA og Mastercard for betalinger over internett. Overføringen med sikker SSL-kryptering som brukes til alle korttransaksjoner. Våre samarbeidspartnere er Payex og Swedbank.
Pengene belastes ditt betalingskort først når bestillingen sendes fra vårt lager i Norge. Ved henting i butikk, betaler du i kassen, enten med kort, eller kontant.
Riis Interiør har salgspant i de leverte varer inntil kjøpesummen er betalt. Se over.
Tilbakebetaling ved godkjent reklamasjon eller ved angrerett vil tilbakebetaling skjer innen 14 dager fra mottatt varer.
12) Bruksanvisninger
Bruks-/monteringsanvisning følger med produkter som krever dette.
13) Force Majeur
Er vi forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er vi fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.
14) Copyright-erklæring
Denne nettsiden er eid og driftet av Riis Interiør AS. Alt innhold, inkludert bilder, design, logoer, fotografier, skriftlig og annet materiale på våre nettsider er opphavsrettslig beskyttet. Enhver reproduksjon, helt eller delvis av nettstedet er strengt forbudt uten skriftlig tillatelse fra Riis Interiør. Vær oppmerksom på at de ulike varemerker, produktnavn osv. representert på våre nettsider, tilhører sine individuelle eier-selskaper.
15) Sikkerhet og personvern
Vi setter pris på ditt besøk på våre nettsider, og at du viser interesse for våre produkter. Vi ønsker at du skal føle deg trygg når du besøker våre sider, og forsikrer deg om at personlig informasjon behandles på en sikker måte av oss som behandlingsansvarlig.
Vi har forpliktet oss til å beskytte ditt personvern. Du kan gå til de fleste Web-sidene våre uten å gi oss noe informasjon om deg selv. Men noen ganger trenger vi informasjon for å gi deg tjenester som du ber om, som leveringsinformasjon.
Vi samler også inn enkelte opplysninger om maskinvaren og programvaren din. Disse opplysningene kan være: IP-adresse, Web-lesertype, operativsystem, domenenavn, tilgangstid og henvisende Web-områdeadresser. Denne informasjonen brukes til å drive tjenesten, opprettholde kvaliteten på tjenesten og gi generell statistikk for bruken av vår nettside.
16) Personlige opplysninger
Personlige opplysninger gitt i forbindelse med et kjøp, vil ikke bli bruket til annet enn dette formål. Ønsker du som kunde å bli registrert i vårt kundekartotek, må du selv melde deg på nyhetsbrevet vårt via forsiden, www.riisinterior.no.
17) Kontroll av personlige opplysninger
Når du registrerer deg, eller på annen måte gir oss personlige opplysninger, vil vi ikke dele denne informasjonen med tredjeparter uten din tillatelse, med unntak av de begrensede unntakene som allerede er nevnt. Informasjonen vil bare bli brukt til formålene nevnt ovenfor. Hvis du registrerer deg, forteller du oss også hvordan og om du vil at vi skal kommunisere med deg.
18) Tilgang til de personlige opplysningene
Vi gir deg midler til å sikre at de personlige opplysningene du velger å oppgi er riktige og oppdaterte.
19) Kundeservice
Adresse: Riis Interiør Nettbutikk, Heggelibakken 2, 0375 Oslo, Norge
Telefon: 22 13 66 80, tastevalg 3
E-post: riis@riisinterior.no
Telefontid: Hverdager kl 09:00 – 16:00
Vi vil besvare din henvendelse innen 48 timer (virkedager).